Träning i åska, regn och blixt

Sen vi fick hem Lillen så har jag tänkt att jag skall träna honom med presening. Det har inte blivit av eftersom vi glömt kolla upp om vi har presening hemma som jag kan ta till honom. Men för ett tag sen så köpte mamma hem två stycken som jag kunde ha till honom.

Idag var jag äntligen ute och testade det.

Innan jag fångade in Lille-Fot så la jag ut preseningen på ridbanan. Nyfiken som han är så var han direkt framme och undersökte den. Duktig pålle:) Sen var det på med grimman och dags att borsta. Eftersom det regnade lite så tänkte jag försöka få in honom i vindskyddet. Förut när jag lett in honom där så har han rusat ut igen utan att tänka på att jag finns där. Den här gången stod han lugnt kvar.  När borstningen var färdig så ledde jag ut honom på banan och fram till preseningen. Han slog på den med hoven för att se så den gick att gå på, han luktade på den, han såg på den, han hörde när de prasslade, han kände med mulen och han smakade på den. Sen gick han över. Jag stod lugnt bredvid och lät honom ta tid på sig. Det blev lite kymigare sen när jag rörde på preseningen och la den över honom. Innan jag avslutade så gick han in i vindskyddet igen:)

Under nästan hela tiden så regnade, åskade och blixtrade. Så hästägare: Skyll inte på att hästen inte vill arbeta i vissa väder, det är bara ni som är för bekväma för att gå ut i dåligt väder.
Tyvärr så kunde jag inte ta kort idag pga regnet.

Var ute och red barbacka på honom för någon dag sen. Det gick toppenbra. Men två bärplockare på cykel var läskiga.

Bilder från tvätten:

Se va fin han blir:)

Nämen matte, vad håller du på med?!

Hejdå, nu går jag.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0