Ny häst

Hej. Nu kommer jag med en liten rapport över vad som har hänt med hästarna de senaste månaderna:p

I våras så bestämde vi oss för att vi skulle ha hit en större häst istället för Sanoy, eftersom ingen av mina kompisar förutom Lisa kan rida Sanoy och Lisa den här terminen inte kunde rida så mycket eftersom hon behövde koncentrera sig på skolan.

Så vi satte in en annons i tidningen på att vi söker en ponny/liten häst att vara fodervärd åt. Det var en som svarade och som sen ångrade sig. Även om hon inte hade gjort det så hade vi sagt nej, eftersom ponnyn hade lätt för att få fång.

Senare så hörde Helen (henne som jag red för förut och som är ägare till Pussie) från en på Gotland ssom hade en gammal valack som hon kunde tänka sig att låna ut. Vi var där och kollade på valacken och både jag och Lisa föälskade oss i honom med en gång. Så vi åkte ett tag senare och hämtade honom. Några dagar efter han hade kommit till oss så hade vi en veterinär här som besiktade honom. Det visade sig då att han var halt på ett framben och ett bak. Det betudde då att jag inte skulle kunna rida han så vi bestämde oss för att lämna tillbaka honom:(

Men nu för bara någon vecka sen så fick vi veta en annan som hade en Norsk fjordhäst att låna ut. Så vi var där och kollade på fjordingen. Samma dag så tog vi hem henne på prov. Vi skulle ha henne på prov i två veckor och om det inte funkade så skulle vi låna en annan häst av henne istället. Nu har dom två veckorna gått och Gnutta går fortfarande hemma hos oss:D Allt har fungerat jättebra. Gnutta och Pussie går bra ihop och Gnutta är underbar att rida ut med:D När vi rider ut och har med båda hästarna så eggar dom upp varandra och blir jättepigga:D

Innan jag slutar skriva nu så skall jag lägga upp en bild på Gnutta:

Mvh Beatrice
Obs! Ni som vet namnet på den första hästen och på dom vi lånat hästarna av vill jag inte att ni skriver vad dom heter. Tack på förhand!

Kommentarer
Postat av: Inger

Kul att du äntligen skrivit något här.

2010-09-27 @ 22:18:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0