Skillnad, skitsnö

Det slog mig nu, extremt, hur mkt tjockare och fylligare Sanoys man har blivit sen sommarens eksem! :O Ska visa två bilder att gämföra med i slutet av inlägget... jag har aldrig pysslat/ridit/hållit på med en häst med eksem förut och det är ju inte jättejobbigt men det är ju naturligtvis tråkigt att han tappar man och framför allt om det kliar för honom... :P

jaha jag tänkte lägga upp veckans chema men nu när jag tänker efter så vet jag inte hur jag ska göra det x) har nämligen inte bestämt exakt vilka dagar jag ska ut till pållen men jag kan ju lägga upp vad jag tänker göra under veckan, utan att skriva vilken dag osv...

En dag (tisdag, onsdag??) blir det pyssel och promenad.

En annan dag blir det ridning, arbete över bommar (om underlaget tillåter och hittar "bommarna" under skitsnön) endast trav över bommarna. Träning av galoppfattningar från skritt blir det också.

Söndag som vanligt (om inget kommer i vägen för B familj) blir det också ridning och då är det helt upp till vädret att bestämma vad vi ska jobba med. Om det är slaskigt (inte så mkt slasksnö isf) rider jag på åkern och fortsätter med galopp från skritt och jobbar lite med trav ifrån halter osv... om det blir kallare igen med mer (FÖRBANNADE JÄ*LA) snö får vi väl ta en uteritt OCH skulle det vara så taskigt att det blivit halt på vägarna och för mkt snö på åkern får vi ta en mysig liten promenix :)

Det var veckans "chema" :P

Snart kommer väl min nya hjälm som jag beställt på Dahrve. Den va ju självklart slut i min storlek när ja hittade denna hjälm som var preciis i min smak. Men det skulle inte ta många dagar att få hem den sa hon så jag får väl hålla mig lite X)

Här ser ni att Sanoys man lixom delar sig för att han kliat av så mkt så den e gles och eventuellt lite kladdig av salva... Ser ni hur kort den är x)

Här nedan har det skett en förvandling :P jättetjock härlig man!
Hoppas verkligen att både solen och insekterna blir snällare nästa sommar... hihi


Nu hörde jag Nelly (min vovve) slicka rent sin matskål så nu ska jag klia mätt mage...
Tjingeling!
/Lisa

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0