Mer snö!!!!

Precis när vi började få vårkänslor så kommer det ännu mer snö. Såg snödroppor i måndags, men dom var övertäckta med snö igår.... Idag så var Lisa ute och vi skulle borsta och rida. Men vi kom inte så långt förräns vi fick leda hästarna tillbaka pga halka och kyla. Inte ens Pussies dubbar hjälpte. Hon halkade iaf och Sanoy har inte skor... Lite tråkigt. Kaninhopparna som var här fick rida lite istället och jag passade på att inviga vårat longerspö när jag longerade pussie lite.

Jag kanske skall berätta om våran knäppa uteritt i söndags.
Först så borstade vi såklart. (Det kanske jag inte hade behövt skriva:)) Och flamsade som vi brukar göra:) Och sen så red vi iväg. Det var jättehärligt och hästarna var pigga eftersom dom inte hade varit ute klokt på en vecka, bara en promenad dagen innan. Vi red till "björkdungen" och fortsatte sen upp mot "stora" vägen. Där fortsatte vi sen mot "malma". "Malma" är en lång rak grusväg som är otroligt härlig att rida på:) Där sa jag att vi kunde ta trav, men det blev inte så många travsteg. Sedan var det full galopp framåt. Jag och Lisa skrattade så att vi fick ont i kinderna. F*n vad kul det var rent ut sagt. Vi betedde oss som två fulla treåringar! Hästarna tyckte nog att vi var lite knäppa som bara satt och garva...
Där fick ni en liten inblick om våra uteritter:D

Nu skall jag skriva på min andra blogg om heldagen med kaninhopparna idag.
Hejdå

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0