Första inlägget!

Jahapp då kommer första inlägget! Vi kör en snabb presentation av oss och hästarna... bilder kommer snart.

Hej. Mitt namn är Beatrice Rudberg. Jag är 13 år, fyller 14 i år. Jag bor på en bondgård i Stenkyrka. Vi har höns, minigrisar, kaniner, ankor, katter och självklart två hästar som vi skall skriva om här. Jag rider ett 24-årigt connemara sto. Men det är ingen lunka-på-häst som mattanten trodde!!!!!!!!!!!!!!!! Definitift inte när hon blir rädd för vattenpölar och stenar. Hon älskar dressyr, men har varit duktig hopphäst i unga dar. Det är egentligen min ridlärare som äger henne, men efter att ridskolan las ner så fick vi ta hand om Pussie och Sanoy som den andra hästen heter.

Hallå! Lisa heter jag och ja är en fnittrig 14 årig tjej som bor i Visby, tre dagar i veckan kommer jag ut till gården där Beatrive bor och tar hand om lilla Sanoy, det urgulliga Gotlandsrusset som stal mitt hjärta redan första gången vi sågs. Två dagar i veckan rider jag på honom och den resterande dagen hittar jag på något att jobba med honom ifrån marken, då busstiderna är så dumma och man inte hinner rida! Frustrerande... men men promenader fungerar ju oxxå! ;) Sanoy är i princip det enda jag tänker på, (förutom kompisar och skola...) och istället för att köpa en massa smink och kläder som var en av mina favoritsysslor förut, blir det ridutrustning och grejer till Sanoygubben, haha! Jag längtar efter att "komma igång" med den här bloggen så vi kan skriva om saker vi gör med hästarna (hur vi rider, pysslar m.m) och jag hoppas vi får några trogna hästälskande läsare så blir det ju ännu roligare! ;D Nej, nu får jag avrunda för jag lovar er... när Lisa kommit igång att skriva så tar det ibland aldrig slut... hahah! Men det passar ju att ha en blogg när man gillar att skriva!

Ha det gott hörrni så hörs vi av med bilder och träningsrapporter med mera!  :D

Kommentarer
Postat av: Inger

GRATTIS LYCKA TILL med er nya uppgift som bloggare.

Kramisar från hästmataren.

2010-02-12 @ 16:46:30
Postat av: Anonym

Fick adressen av mamma måste kolla denna sida. Jag ska på hopp och galoppläger på sportlovet

2010-02-12 @ 23:49:12
URL: http://www.annemonenshuskys.se
Postat av: Beatrice

Vad kul att ni ger kommentarer!!!! Kul med ridläger. Hoppas det går bra.

2010-02-13 @ 12:07:00
Postat av: bea

Fnittrig var lite att underdriva Lisa. Du är värre ;)

Och ska ni inte skriva om hoppe och alla andra med då?? Och mig... ;P

Kramar <3

2010-02-13 @ 12:37:05
URL: http://fiinastejosefina.blogg.se/
Postat av: Lisa

Hahah! Okej, jag erkänner! EXTREEMT fnittrig då?? Är du nöjd nu? x) haha... <3 detta blir väl en blogg mest om hästarna, var det tänkt :P men vi får väl se... mahah :P <3

Kramis :)

2010-02-13 @ 12:40:36
Postat av: Beatrice

Varför Skall vi skriva om dig:)? Nej nu lät jag taskig. Kanske blir någonting om dig också. Jag kan iaf lova att jag skall skriva om dig om du kommer hit och rider. Då skall jag både skriva och lägga upp bilder:): Kram Hälsa Sally

2010-02-13 @ 14:06:35
Postat av: Beatrice

Är det Linnéa som har varit och skrivit också. Jättekul i såna fall. Vilken vecka har du sportlov? Så jag vet när jag skall hålla tummarna och hoppas det går bra för dig.

2010-02-13 @ 15:17:16
Postat av: Bea

Haha, Extremt låter bättre! :P

Kanske Beatrice. Men era hästar är läskiga :S ;) Kram <3

2010-02-13 @ 19:03:42
URL: http://superfreaks.blogg.se/
Postat av: Beatrice

Hästarna är inte ett dugg läskiga! Bara snälla, små söta vinterodjur. Nu fick jag det att låta som om dom var hemska iaf.

2010-02-13 @ 22:13:06
Postat av: Lisa

Haha x) vintertjockisar låter bättre tycker jag XD

2010-02-15 @ 09:22:23
Postat av: Beatrice

Jo det är dom verkligen:) :P

2010-02-15 @ 12:02:15
URL: http://blidochlight.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0