Borta bra men hemma häst

I nättras klockan ett kom vi äntligen hem igen efter att ha varit i Göteborg för att hälsa på min bror och köpa en minigris. Minigrisen som vi har köpt är en liten rädd men nyfiken galt som heter Kålle. Jag var ute och tog lite kort förut som jag kommer lägga upp på min andra blogg: http://blidochlight.blogg.se. Där kommer jag även skriva mer om fastlandsresan. Passade även på att åka till Hööks och köpa benreflexer och ett fleecetäcke till Pussie. Jag kommer troligtvis att lägga upp bilder på henne med täcket på imorgon.

Jag tänkte att jag skulle göra som Lisa, och lägga upp en planering inför vad jag skall göra den här veckan:
Onsdag: Borstning (skulle egentligen longera:()
Fredag: Bakdelsvändning?
Lördag/söndag: Avskatningar

Det var nog allt från mig


Connemara...

Connemara

Och gissa vad ... CONNEMARA!
(Inte alls puckat eller någonting sånt:D)
Hejdå


Kommentarer
Postat av: Lisa

hallå! Kul med en liten gris! x) ska in å kolla på honom på din blogg snart...

jahapp blev det en ny burka till pussie elr? :P



en liten fråga... vad är avskatningar för nåt? =S :P



Jag hoppas inte vädret är för jobbigt den här veckan asså.. förra veckans var inte att leka med kan jag säga! Typ storm. Sen hoppas jag på att jag mår bra HELA veckan (inte trovärdigt men hoppas kan man ju...) nån uppdatering blev det inte i söndas efter vi va ute hos hästarna, var snökaos så inga bilder blev knäppta + att jag glömde bort att blogga om helgen :P kan ju förklara lite "kort" här...



Fredag: Mys och mkt borstning och sen hann jag med att rida i 50 minuter oxxå! Mamma var åskådare... gick mkt bra, Sanoy skötte sig såå fint!



Söndag: TOTAL snökaos, tanken va att jag och mamma skulle ut på en tur, jag skulle antingen ha skrittat elr lett Sanoy och mámma skulle ha gått.



Så blev det inte... Snön yrde och jag höll på att blåsa bort av dom starka vindarna, hästarna tyckte inte alls om vädret och var lika tjuriga som mamma och jag. Då tyckte även jag (som mamma) synd om hästarna. Första gången kan jag säga men då var jag lika "blödig" som mamma och trodde att dom skulle frysa ihjäl... Jävla snö, rent ut sagt! Ahja, lever gör dom? Även ni? x)



Kram Lisa

2010-02-23 @ 17:45:47
Postat av: Beatrice

Nej det blev ingen ny burka. Skall kanske förklara det. Jag köpte ett fleecetäcke för ett tag sen med hals, men det var för litet, men när Pussie har det på sig då ser det ut som hon har en burka. Kanske lägger upp en bild. Avskatningar är när man växlar från halt-skritt-trav-galopp och tillbaka.

2010-02-26 @ 19:54:34
URL: http://blidochlight.blogg.se/
Postat av: Lisa

Nä avsaktningar inte avskatningar, vem är det som inte kan stava nu? xD

2010-03-01 @ 17:04:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0